Sabtu, 22 September 2012

Susu vs durian ~

Ada lagi beberapa bulan sahaja sebelum menjelangnya hari bahgia kami...insyaAllah...
Semoga di permudahkan segala urusan...aminnn....
Tapi ada satu permintaan en. tunang sebelum kami berkahwin kelak....
En. tunang meminta saya untuk meminum susu....
Alahai...en. tunang bukan tak tahu yang saya ni sangatlah tak reti untuk meminum susu....
Teringatkan dahulu sewaktu saya berada bersekolah menengah sewaktu tingkatan tiga...
Gara-gara dapat susu percuma dan teringin lah pula nak merasa minum susu....
Dalam kelas tu juga lah saya terus termuntah....mujur sempat berlari ke longkang tepi kelas...tapi tu pun da berjejeran lah juga...
Adoi malunya lah saya waktu tu...Dah lah waktu rehat...maka ramailah yang menyaksikan saya muntah....
Malu tak terkira lah juga...Teruslah tak nak cuba langsung untuk meminum susu....
Al-kisahnya saya ni memanglah tak minum susu sejak dari kecil lagi...
Demi untuk tidak menghampakan en.tunang maka saya pun belilah susu, nestum & milo....Konon-kononnya nak minum susu dengan milolah supaya tak terasa sangat susu tu di tekak ni yang akan mengakibatkan loya & akhirnya muntah....
Tapi saya dah buat perjanjian dengan en.tunang....di sebabkan saya terpaksa belajar minum susu...maka en.tunang di kehendaki belajar makan durian....sebab saya adalah 'hantu durian' bak kata mak....pantang jumpa.....
maka en.tunang kena belajar makan supaya nanti bila saya nak makan durian en.tunzag tak kan lari la pula...
Padahala en.tunang sangatlah tidak suka durian....hatta bau sekali pun en.tunang akan lari..nampak macam kejam la pula...kejam ke???tak lah kan.....hehehehehe....
ya lah en.tunang minta saya minum susu....maka en.tunang kenalah makan durian...barulah adil kan??
susu yang saya cuba adalah susu omega...ok ke??urmmmmm.............


vs


1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...